Symbol zastępczy podczas ładowania działań artykułu

ESPN złożyło w czwartek wniosek o oddalenie pozwu znanej osobistości na antenie i gospodarza „SportsCenter”, Sage Steele, która pozywa sieć sportową za naruszenie jej praw do wolności słowa.

Steele domniemany w pozwie złożonym w kwietniu że jej prawo do wolności słowa zostało naruszone po tym, jak została usunięta z zadań z powodu komentarzy, które zrobiła w zeszłym roku w podkaście na temat tożsamości rasowej byłego prezydenta Baracka Obamy i mandatu ESPN dotyczącego szczepień, który nazwała „chorym” i „przerażającym”.

Zgłoszenie ESPN zwróciło się do Sądu Najwyższego w Connecticut o oddalenie pozwu, argumentując, że Steele może wykazać, że została ukarana, ponieważ jej pensja nigdy nie została obniżona. ESPN argumentowało również, że nie jest prawnie odpowiedzialne za to, jak współpracownicy i inni reagowali na komentarze Steele i że firma ma własne prawo do wyrażania opinii, w tym tego, kogo umieszcza na antenie.

„Usunięcie Steele z transmisji, pozwolenie jej współpracownikom na zrezygnowanie z pojawienia się z nią i rzekomo uzależnienie jej powrotu do tych transmisji od wydania przez nią przeprosin, to rozstrzyganie decyzji, które są uważane za zachowanie wspierające chronione wyrażenie ESPN” – czytamy w zgłoszeniu.

ESPN odmówił komentarza.

Po opublikowaniu tej historii, prawnik Steele, Bryan Freedman, wydał oświadczenie oskarżające ESPN o ujawnienie danych osobowych Steele, w tym jej wynagrodzenia.

„Obecne kierownictwo Disneya nadal oczernia talenty, ignorując nie tylko ich prawa do pierwszych poprawek, ale także prywatność pracowników” – powiedział. „Ruch nie ma żadnej wartości i zostanie odrzucony, podobnie jak kierownictwo Disneya za zaangażowanie się w to oburzające zachowanie”.

Zeszłej jesieni, Steele pojawił się w podcastie byłego rozgrywającego NFL, Jaya Cutlera, i nazwał mandat na szczepienia koronawirusa od Disneya, firmy macierzystej ESPN, „chorym” i „przerażającym”. Następnie przeciwstawiła swoją własną tożsamość rasową, która, jak powiedziała, była dwurasowa, z Obamą identyfikującym się jako Black.

„Myślę, że to fascynujące, biorąc pod uwagę, że nigdzie nie można było znaleźć jego czarnego ojca, ale jego biała mama i babcia go wychowały” – powiedziała. „Ale hej, ty to robisz. Zrobię mnie ”.

Steele powiedział również, że dziennikarki są współodpowiedzialne za zapobieganie nękaniu w pracy. „Kiedy się tak ubierasz, nie mówię, że zasługujesz na obrzydliwe komentarze, ale wiesz, co robisz, kiedy zakładasz ten strój” – powiedziała.

W swoim pozwie Steele twierdziła, że ​​w odpowiedzi na komentarze ESPN pozbawiło ją zadań i nie uchroniło jej przed nękaniem ze strony kolegów, którzy krytykowali ją w mediach społecznościowych. Twierdziła, że ​​Ryan Clark, analityk NFL, odmówił pojawienia się z nią na antenie.

Z powodu dziwactwo w prawie Connecticut, które rozszerza ochronę przed pierwszą poprawką na sektor prywatnykilku ekspertów prawnych było zaintrygowanych analizą prawną przedstawionej sprawy.

ESPN argumentowało, że brak interwencji w konflikty osobowości nie oznacza, że ​​firma dyscyplinuje Steele.

„Komentarze Steele zdenerwowały kilku jej kolegów” – głosi wniosek firmy. „Może być nieszczęśliwa, że ​​jej współpracownikom nie spodobało się to, co powiedziała, ale„ konflikty osobowości w pracy, które wywołują niechęć i lekceważenie. . . współpracownicy się nie spotkają [the] standard „dla dyscypliny”.

Ruch odpowiedział również na roszczenia Steele’a o utraconych zadaniach, które obejmowały niestawienie się na konferencji ESPN podkreślającej pracę kobiet w sporcie oraz wydarzenie V Foundation mające na celu wspieranie badań nad rakiem. Według zgłoszenia, to zespół ds. PR Halle Berry, z którą Steele miał przeprowadzić wywiad podczas imprezy dla kobiet, nie chciał, aby Steele przeprowadził wywiad z Berry z powodu jej kontrowersyjnych komentarzy.

We wniosku stwierdzono również, że organizatorzy zbiórki pieniędzy Fundacji V poprosili ESPN o zwolnienie Steele z jej obowiązków na imprezie, ponieważ uznali jej komentarze na temat szczepionki na koronawirusa za „antynaukowe”.

Od czasu wniesienia pozwu, 49-letnia Steele nadal jest gospodarzem ESPN, co doprowadziło do niezwykłej sytuacji, w której znana gwiazda telewizyjna pozywa sieć, w której występuje. Pozew był rozpatrywany wewnętrznie w ESPN z pewnym zamieszaniem. Steele podpisała kilka lat temu długie przedłużenie umowy, która wygasa w 2024 roku. Zarabia około 3 milionów dolarów rocznie, według dwóch osób znających jej pensję, i jest najlepiej opłacanym talentem kobiecym w sieci.

Ta historia została zaktualizowana o oświadczenie adwokata Steele’a.

By admin

Leave a Reply

Your email address will not be published.